המאמן הישראלי הראשון באנ.בי.איי/רועי ויינברג

דיוויד בלאט הודיע לאחרונה כי עוזב את מכבי תל אביב, והולך לאמן באנ.בי.איי. עדיין לא ידוע באיזה תפקיד, ובאיזו קבוצה, אך דווח ב-ESPN כי יהיה המאמן הראשי של קליבלנד, או עוזר המאמן של גולדן סטייט. באיזה אפשרות כדאי לו לבחור? התשובה במאמר:

*

קליבלנד קאבלירס

מאזן המועדון בעונה האחרונה: 49-33, 40.2% הצלחה, מקום עשירי במזרח.

מאמן: אין

התפקיד: מאמן ראשי

מועמדים נוספים: טיירון לו, עוזר המאמן בקליפרס בעונה האחרונה ו-4 שנים האחראי על פיתוח השחקנים ועוזר מאמן בבוסטון של ריברס. אלווין ג'נטרי, עוזר המאמן הבכיר בקליפרס ומאמן מיאמי, הקליפרס, דטרויט ופניקס בעבר. בסה"כ 705 משחקים כמאמן ראשי, אחוז הצלחה של 47.5%, והגעה לגמר המערב. כמו כן, מארק ג'קסון, מאמן הווריורס ב-3 השנים האחרונות, מועמד. ג'קסון אימן 230 משחקי אנ.בי.איי, ומחזיק באחוז הצלחה של 52.6%. הגיע עם הווריורס לחצי גמר המערב לפני שנתיים.

נכסים: קיירי אירווינג, דיון וויטרס, טריסטאן תומפסון, אנטוני בנט והבחירה הראשונה בדראפט 2014 (כולם בחירות 1-4 בדראפטים האחרונים).

על הקבוצה: ההווה של קליבלנד על הפנים. 33 ניצחונות, רכז המוערך יתר על המידה, שוטינג גארד שמהווה סופר-סטאר על דעת עצמו, בחירה ראשונה בדראפט שקולע 4.2 נק' עם 3 ריב' ב-13 דקות משחק, סנטר מוכשר ששיחק 115 משחקים מתוך 246 ב-3 העונות האחרונות, ושאר הקבוצה בינונית ביום טוב. זאת לא צפויה להיות בעיה לאיש שלקח קבוצה בינונית פלוס לאליפות אירופה.

מנגד, העתיד של הקאבלירס מדהים. הבחירה הראשונה בדראפט יוצרת קבוצה שמרחק סופר סטאר אחד מהפיכה לקונטנדרית, בין אם יבחרו שחקן או יעבירו הבחירה, ויש דיבורים חזקים על קאמבק של הסמול פורוורד של המועדון מ-2003 עד 2010, לברון ג'יימס, לקבוצה.

על המועמדים: בלאט עולה על לו מבחינת הניסיון ויכולת האימון, ולו נחשב למועמד החלש ביותר מבין הארבעה. ג'קסון הוא היחיד מהארבעה שאימן משחק אנ.בי.איי ב-3 השנים האחרונות, וזה נותן לו יתרון גדול על שאר המועמדים, אך המאמן המנוסה ביותר בליגה הנו ג'נטרי, שאימן למעלה מ-700 משחקים. ראוי לציין כי ג'קסון עדיין לא התראיין בקליבלנד, ולא ידוע על מועד ראיון פוטנציאלי, מה שמשאיר ג'נטרי כמועמד המרכזי (בלאט טס לארה"ב השבוע, ויפגש עם הקאבס, ופעם נוספת עם גולדן סטייט).

הערכה: בלאט מועמד מצויין, ואם אני הייתי דן גילברט, בעלי קליבלנד, הייתי ממנה אותו לתפקיד, אבל אני מאמין כי ג'נטרי יהיה מאמן הקאבלירס בסופו של דבר.

*

גולדן סטייט ווריורס

מאזן המועדון בעונה האחרונה: 31-51, 62.2% הצלחה (מקום שישי במערב,הודחו בסיבוב הראשון בפלייאוף).

מאמן: סטיב קר, עונה ראשונה בתפקיד.

התפקיד: מתאם ההתקפה ועוזר המאמן של הקבוצה.

מועמדים נוספים: רון אדאמס, כיום עוזר המאמן בבוסטון סלטיקס. נשארו לו שנתיים בחוזהו, והוא מחזיק ב-24 שנות ניסיון כעוזר (עם הפוגה בת שנתיים). אדאמס נחשב לאחד מהמומחים ההגנתיים החזקים בליגה, ויטוס השבוע לגולדן סטייט בשביל ראיון העבודה. לא בטוח שהמאמן בן ה-67 מעוניין לעזוב בוסטון, או להמשיך לעבוד. עוזר מאמן הקליפרס, אלווין ג'נטרי, ומאמן הזריקות של סן אנטוניו, צ'יפ אנגלנד.

נכסים: סטפן קארי, דיוויד לי, האריסון בארנס, קליי תומפסון, אנדרה איגודלה.

על המועדון: גולדן סטייט נמצאת במצב טוב במיוחד, עם רוסטר חזק שרץ כמה שנים ביחד, ברמה של פלייאוף. סטפן קארי, האריסון בארנס ודיוויד לי עושים עבודה מצויינת במועדון, והקבוצה הנה אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביותר בליגה. נמצאת במקום השישי במערב, ויש לה יכולת לעשות קפיצת מדרגה למקומות 1-4, עם האימון המתאים.

מנגד, החיסרון המרכזי של הווריורס הוא היותם במערב. הקבוצה נתנה עונתה הטובה ביותר ב-20 השנה האחרונות עם 51 ניצחונות, ועדיין סיימה במקום השישי. לראיה, מיאמי, שכרגע משחקת בגמר, ניצחה 54 משחקים בעונה הסדירה, 3 יותר מהווריורס, שעם עוד 6 ניצחונות הייתה מחזיקה במאזן יותר טוב מהקבוצה שסיימה העונה הסדירה כראשונה במזרח, אינדיאנה פייסרס.

על המתחרים: צ'יפ אנגלנד נחשב לאחראי המרכזי לשיפור ההתקפה של הספרס, ואם יעזוב סן אנטוניו, מה שלא נראה סביר, הווריורס יעשו כמה שיותר כדי להגיע אליו. ג'נטרי נמצא בתפקיד בכיר יותר בקליפרס, מועדון מצליח יותר, כרגע, מהווריורס, ואם לא ימונה לתפקיד המאמן הראשי בקאבלירס, כנראה שישאר בקליפרס. זה מותיר אדאמס כמועמד החזק לתפקיד, לצידו של בלאט, אך קיים סיכוי, כמצוין לעיל, שישאר בבוסטון או יפרוש מאימון. הוא טס לראיון רק כדי לראות מה מציעים לו בגולדן סטייט, על פי הדיוווחים.

הערכה: בלאט צוטט כאומר כי אם לא יבחר למשרת המאמן הראשי בקאבלירס, הוא מעדיף לעבוד בווריורס, ואני מאמין כי זה מה שיקרה בסופו של דבר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
91 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

סוף סוף התעוררתם שם?
ברוך השם:) עדיף מאוחם מלעולם לא.
לטעמי בלאט חייב להגיע לקליוולנד!
שום משרה של עוזר מאמן לא שווה לעומת מאמן ראשי.
קראתי בכל מיני בלוגים ומאמרים שהוא יעדיף לא לשרוף את עצמו בשנה ראשונה. מה זה השטויות האלה של פרשני ….. ויש יותר מדיי כאלה.
אני מקווה שבלאט לא חושב כמוהם. אם כן אז הוא מאבד חלק מההערכה שלי. אם הקבס יבחרו במישהו אחר אז שילך להיות עוזר מאמן אבל אם ההזדמנות היא למאמן ראשי שום משרה של עוזר לא משתווה לזה. שישאיר את זה למסינה ושות!
תחשבו על כל האופציות שיש לו. בקבס יש כמה שחקנים עם ניסיון שהגיעו לגמר המזרח (ורזאו דנג וכו). השנה היה להם מאמן שלא שווה הרבה כך שמספיק שבלאט יגיע לעוד 10 נצחונות ואף אחד לא ייזקוף את השנה לרעתו. עם כמה בחירות טובות בדראפט הנפלא הזה ובסיבוב השני כמה שחקנים טובים מאירופה (הוא מכיר את הטובים) ואולי אפילו ישכנע את לברון לחזור עם רשימת ההישגים שלו (2 גביעי אירופה עם מכבי אחת כמאמן ראשי, שלל אליפויות בארץ ובחו"ל, מדלית כסף ויורו עם רוסיה). אם יגיע לכך לברון יבין שיש לו צאנס שוב להגיע גבוה עם מאמן גדול.
מחכה לראות מה המומחים פה חושבים. יאלה מומי, מה עם החצילים?

ניב
ניב
9 years ago

לא משנה מה הוא יבחר ואני חושב שעדיף קליבלנד מהסיבות שדוקטור רזי אמר אני מאחל לו הצלחה ושגשוג.

איתי
איתי
9 years ago

מסכים עם הד"ר במיוחד מהסיבה הפשוטה שבלאט מאמן שחייב לבחור את השחקנים. כדי שדיוויד יצליח לאמן כמו שהוא רוצה הוא חייב לבחור את השחקנים עם האופי המתאים לו. הוא מדגיש את זה כל הקריירה שזה מה שהכי חשוב מבחינתו והוא צודק.
בגולדן סטייט לא תהיה לו השפעה על בחירת השחקנים כמו שהוא רוצה. הוא יאלץ להתאים את עצמו לשיטה ולא ההיפך ולדעתי הוא יסבול בשקט מהעובדה שהוא שוב צריך לנגן כינור שני.

נוכן שהוורירס יותר אטרקטיביים אבל כמו שכבר נכתב כאן – דווקא שם הסיכוי "להישרף" אחרי עונה גדולה כמו שהם נתנו הוא גדול יותר !!

בקיצור – לך לקליבלנד ואם הם בוחרים במישהו אחר תסתפק בגולדן סטייט

נתן גולד
נתן גולד
9 years ago

בעיניי קליבלנד היא מלכודת דבש בשבילו. לאירווינג יהיה קשה לקבל הוראות מאמן מתחיל בNBA שהולך להגיד לו איך לשחק. בסופו של דבר מה שיקרה זה שבלאט יפוטר שלא באשמתו. אני דווקא בעד גולדן סטייט. יש שמה אחלה סגל שמתאים לבלאט מבחינת אופי. יש סיכוי גדול שסטיב קר לא יצליח בתור מאמן ובלאט יתפוס את מקומו כמאמן הראשי. גם אם סטיב קר יצליח בגולדן סטייט לבלאט יהיה יותר טוב לדעתי בלוחמים.

איל
9 years ago

"מלכודת דבש"
ביטוי נחמד, אימצתי.

דקסטר
דקסטר
9 years ago

נתן, אתה חי בבועה האירופאית.

1.עוזר מאמן ב NBA לא אומר מאמן NBA בעוד כמה שנים.
זה פשוט תפקיד, לא מקפצה למשרת אימון ראשי.
אחרת סטיב קר היה מתחיל בתור עוזר מאמן, או דרק פישר, או הורנסק, או קיד והרשימה נמשכת.
או שיש לך את זה להיות מאמן ראשי או שלא.
נכון שלעיתים יש מקירם בהם עוזר המאמן תופס את המושכות אבל זה עד למאמן הבא.

2.אם סטיב קר לא יצליח אז נראה לך באמת שיתנו את התפקיד לבלאט??
יקחו מאמן אחר ובלאט יישאר העוזר. זה לא מכבי תל אביב פה.

3.קליבלנד מלכודת דבש- אין פה שום מלכודת. לכל קבוצה יש את הכוכב שלה ומן הסתם ה NBA זו ליגה של כוכבים. לכל כוכב יש אגו וצריך לדעת לרתום אותו לקבוצה וזה מה שמאמן אמור לעשות.
ואם לא אז לא משנה אם זה בלאט או מייק בראון או מייק דאנטוני.
לפי היגיון שלך רק 5 מאמנים יכולים לאמן בליגה הזאת שלמעשה איך שלא תהפוך את זה יש 30 מאמנים בכל רגע נתון לא כולם פופוביץ וזה בסדר.
אין כזה דבר לא מפוטר באשמתו כי חלק מהתפקיד של מאמן זה לדעת איך לתמרן בין השחקנים ולטפל באגו.
אתה נותן מעט מדי קרדיט לשחקנים האמריקאיים כאילו זו פעם ראשונה שהם ראו מאמן בחיים שלהם.
יש להם דבר יותר חשוב על הראש וזה כסף.

4. ממאמן ראשי תמיד אפשר להיות עוזר מאמן במקום אחר ולא להיפך.
ההבדל בין עוזר מאמן למאמן ב NBA הוא עצום.

נתן גולד
נתן גולד
9 years ago
Reply to  דקסטר

דבר ראשון אירווינג הוא לא כוכב רגיל בNBA. הוא כוכב מאוד בעייתי שעדיין לא הביא אפילו קבלה אחת בתור כוכב. הוא בעיניי מהכוכבים היותר בעייתיים שיש בליגה היום אם לא הבעייתי שבהם. עד כה הוא לא נתקל באף מאמן שניסה "לחנך" אותו. אני חושב שמאמן שינסה לחנך אותו צריך להיות בעל שם גדול יותר ממנו כדי שהוא יצליח ובלאט עדיין לא שם.

דבר שני דווקא בNBA יש הרבה הזדמנויות לעוזר מאמן אחרי שמפטרים את המאמן הנוכחי. כמעט תמיד יש לפחות חודש עד שממנים מאמן אחר. אם בחודש הזה עוזר המאמן עושה תוצאות טובות הרבה פעמים הוא נשאר. יש המון דוגמאות לכך אפילו רק מהשנה שעברה.

דקסטר
דקסטר
9 years ago

לא צריך לחנך. את זה אמא שלו היתה אמורה לעשות.
מאמן אמור לרתום אותו למשחק.
חוץ מזה שקיירי לא מחזיק את קליבלנד בביצים ועובדה שלא נתנו לו חוזה מקסימום.
הוא צריך להוכיח ולא להיפך.

סטיב קר הוא מאמן חדש ושמו עליו הרבה מאוד כסף.
לא סביר שייפטרו ממנו בשנתיים הראשונות.
והעוזרים שאתה מדבר עליהם היו כמה שנים בקבוצה. בלאט רק הגיע אם בכלל.
לבלאט אין מה להיות עוזר החלום שלום זה להיות מאמן ראשי וברור שאם זה יקרה מדובר בקבוצה סטייל קליבלנד אף אחד לא יתן לו משהו אחר.

נתן גולד
נתן גולד
9 years ago
Reply to  דקסטר

יש שחקנים שצריך לאלף, קיירי הוא אחד מהם. לא חסרות דוגמאות על שחקנים שהיו זקוקים לאילוף כזה. קיירי צריך להבין שטובת הקבוצה באה לפני טובתו שלו. הוא צריך ללמוד לשפר את כל השחקנים סביבו ולא להתמקד בסטטיסטיקה האישית שלו. את הדברים האלה בלאט כרגע לא מסוגל לעשות לדעתי.
חוץ מזה אל תשווה את מסינה לבלאט, זה טיפוס אחר. מסינה הגיע לאימון אחרי שנים רבות בתור מאמן ראשי דומיננטי ולדעתי הוא פשוט לא הצליח להיכנס לראש הזה של להיות עוזר מאמן. בלאט כבר היה עוזר מאמן ורגיל לעשות את העבודה מאחורי הקלעים, והוא עשה אותה בצורה מצויינת תחת פיני גרשון. אם הוא יעשה את העבודה שלו טוב בתור עוזר מאמן יש סיכוי שהוא יקבל הזדמנות לדעתי.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  דקסטר

נתן
סיכוי? אם אפשר לשחות בבריכה של הגדולים למה להסתפק בזו של הקטנים? בלאט הוכיח שהוא עומד בכבוד בלחץ. קליבלנד תתאים לו כמו כפפה בתנאי שאכן יבחרו בו. מעדיף את הקבס ביד מאשר אולי להיות ואולי לא להיות המאמן של גולדן סטייט בעוד שנה או שנתיים.
בלאט צריך להכות בברזל כל עוד הוא חם.
הוא צריך לבוא לראיון בשבוע הבא עם תוכנית עבודה מסודרת ושאיפות. הוא צריך להדביק את ההנהלה בהתלהבות שיתרצו ויתנו לו את המפתחות. הוא צריך למכור להם חלום!

דובי
9 years ago

מה העניין כאן שכל הרופאים עצבניים?

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  דובי

דו בי אני לא רופא, רק ביולוג ימי, בכל זאת אני נרגש מההזדמנות של בלאט ולא רוצה שיבזבז אותה על שטויות. תחשוב על שלל האפשרויות שיש לו השנה עם הקבס כולל כל מה שכתבתי למעלה. הוא יכול לבנות קבוצה בצלמו. לואל דנג בא ממאמן הגנתי בשיקגו ובלאט מאמין גדול בהגנה. הוא יכול לבנות קבוצה טובה ואם הבחירה הגבוהה ואולי חזרה של הבן האובד בלאט יכול להיות הגרוש שסוגר את הלירה. השמיים הם הגבול. אני רוצה לראות שוב את השחקנים מניפים אותו כמו שהיה כשהרוסים לקחו יורו וכמו שהיה השנה במכבי. למה לא גם באן בי איי?

יניב
יניב
9 years ago

אני נוטה להסכים עם נתן גולד. איתי איך בדיוק הוא יבחר את השחקנים שרוב השחקנים הבכירים בקליבלנד כבר בחוזים קיימים אפילו לא ישתפו אותו בבחירת דראפט שהם יבחרו. מה עוד שקליבלנד זה מועדון עם קארמה רעה ורזי לא הייתי מזלזל בכך שהוא ישאף אחרי שנה אף אחד לא אוהב שמגיע מישהו מבחוץ ולוקח לו את התפקיד. יחד עם כל זאת אני ממש לא יודע ורזי צודק בדבר אחד נותנים לך תיקח מרביצים לך תברח

דקסטר
דקסטר
9 years ago
Reply to  יניב

נו ומה ההבדל בין שאר המועדונים??

התחלתם להתעניין ב NBA רק השנה מה קורה פה?..

איתי
איתי
9 years ago

יש בזה משהו… עדיין דיוויד יוכל להשלים את הסגל עם שחקנים כמו שרק הוא יודע להתאים.

ולדי קוגן
ולדי קוגן
9 years ago

אני הייתי ממליץ על קליבלנד אבל זה תלוי באיזה כיוון הם ילכו בדראפט. אם הם לוקחים את פרקר, זה אומר שהם רוצים להצליח השנה ואז יהיה יותר לחץ על בלאט. מצד שני אם הם לוקחים את אמביד, יהיה פחות לחץ ויותר נכונות לבנות משהו לטווח רחוק. אני מאמין שלקליבלנד יש סגל לפלייאוף, וכל מאמן בינוני פלוס( בלאט הוא הרבה יותר מזה, כמובן) יצליח להגיע איתם לפלייאוף.
רועי לדעתי גם מינסוטה הם אופציה ריאלית. פליפ סונדרס לא רוצה להיות מאמן, הוא יוכל לחנוך את בלאט ואז לתת לו את המושכות. אסור לשכוח שמינסוטה מתבססים על שחקנים אירופאים(רוביו, פקוביץ) ובלאט יוכל להסתדר איתם.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

בלאט יודע להתמודד עם לחץ. תראה מה הוא עשה השנה עם כל הלחץ שהיה עליו מההנהלה ומפרשני…. והוא בדרכו המאד ג'נטלמנית הראה לכולם כמה שהוא גדול. אחרי שנה כזו אף אחד לא יכול להגיד שהוא לא יודע להתמודד עם לחץ!

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
9 years ago

מומי אומר מי שירצה לקחת את דוד שילך לשם
מומי קשה לו להאמין דוד יקבל מאמן ראשי אבל לילות יגידו

דדי
דדי
9 years ago

לא קונה את הסיפור על קליבלנד.
העונה הבאה היא יותר מדי חשובה עבורם כדי ללכת על מאמן חסר נסיון.
אם זה קורה, זו שטות מוחלטת מבחינתם, וגם מבחינת בלאט שמסתכן בכך שהעונה הראשונה שלו בנבא תהיה גם האחרונה.

ו – "ישראלי" ?
אוקיי, סוג של…

דקסטר
דקסטר
9 years ago
Reply to  דדי

בלאט מסתכן??
למה הם מועמדים בדיוק??

וגם אם כן במקרה שייכשל יחכה לו הכסף הגדול באירופה אפשר לחשוב איזה סיכון.. קצת פרופורציות..

והוא מאמן טוב יותר מחצי מהמאמנים ב nba

דדי
דדי
9 years ago
Reply to  דקסטר

זה לא משנה כמה הוא מאמן טוב.
גם מסינה קיבל ג'וב של עוזר.

צריך להכיר את הדינמיקה של עונת נבא.
בלאט לא מכיר את זה.

וכן, כשיש לך צ'אנס להגשים חלום חיים, זה סיכון ענק לצלול ישר למים העמוקים בלי נסיון.
בטח כשיש לך אפשרות ללמוד את העסק כמו שצריך, להיות דומיננטי ליד מאמן חסר נסיון כמו קר, לקבל קרדיט על הצלחות, ולא לקבל אשמה אם יהיה כישלון.

אין בכלל מה להשוות בין הג'וב בגולדן סטייט לג'וב בקליבלנד אם בלאט רציני לגבי קריירה בנבא – והוא רציני.

לגבי מה יש בקליבלנד, יש שם הרבה יותר משאתה מסוגל לראות כרגע.
האופציות שלהם כמעט בלתי מוגבלות ואם רק ירצו, הם יכולים בשנייה להפוך לקבוצת צמרת העונה.
והכי חשוב מהכל, העונה הקרובה עשוייה לקבוע האם אירוינג בכלל ירצה להישאר שם.
עונה סופר חשובה לקאבס.

דקסטר
דקסטר
9 years ago
Reply to  דדי

מסינה זה לא בלאט.
ולאן מסינה הגיע בדיוק? הוא חוזר להיות עוזר מאמן.
בלאט הוא לגמרי במנטליות אמריקאית ומאוד מוערך שם.
גם בעיניים של nba.

כנראה שבניגוד אליך בלאט לא יחפש ללכת על בטוח.
אף מצליחן לא הלך על בטוח תמיד היה שלב בחיים שלו שצריך להמר.
זה השלב כי אם ישלו אפשרות להיות מאמן ראשי ולא יקח אותה יתוייג כפחדן לדעתי.
בשביל לצלוח את הדינמיקה ב nba יש עוזרי מאמן!
כמו שעוזרים לכל המאמנים חסרי הניסיון.

דדי
דדי
9 years ago
Reply to  דקסטר

סבלני זה לא אומר פחדן.
זה אומר חכם.

ובוא נחכה קצת לפני שאתה שולף מילים כמו "כנראה"…

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  דדי

מה זה דינמיקה באן בי איי?
כעוזר מאמן בלאט יכול להתקע הרבה שנים בג'וב שהוא לא רוצה.
קליבלנד זו הזדמנות אמיתית. מסינה היה בדרך כלל בקבוצות הרבה יותר עשירות ממכבי שנתנו לו מה שבלאט לא קיבל. מה יצא מממנו? עוזר מאמן בלייקרס ועכשיו אחד כזה אצל פופ? עדיף לבלאט להיות ישר במים העמוקים ולא לחכות כמו מסינה לאיזו הזדמנות שאולי לא תגיע!
אין פה בכלל שאלה מה כדאי לו כרגע. מאמן ראשי? או עוזר שאולי לא יהיה אף פעם מאמן ראשי בליגה הטובה בעולם?

דדי
דדי
9 years ago

חולק על בערך כל מילה שכתבת.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

אוקיי דדי
צכבד את זה שאתה לא מסכים.
אשמח עם תתייחס לכל נקודה ותעלה נימוקים שיהיה פה דיון רציני.

שעייה
שעייה
9 years ago

מאחל לדיויד בלאט מזל בבחירת הקבוצה והצלחה בתפקיד. זה הזמן לממש את הדברים הטובים שלמד בישראל.

המשגיח
9 years ago

צריך תעודת מאמן ל NBA?

איל
9 years ago
Reply to  המשגיח

חחחח

איתי
איתי
9 years ago

תעודת מאמן – גדול !

D-Rose
D-Rose
9 years ago

אם בלאט יילך לקליבלנד ויצליח בגדול שם (מקום 4-6) נוכל להגיד שחצי מהמאמנים בליגה הם ליצני חצר שנותנים לסופרסטאר את הכדור.
בלאט לא כזה הוא ״ייחנך״ את קיירי ולא ייתן לו לפורר את הקבוצה.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  D-Rose

מעניין איך הוא יעשה את זה בהנחה שייבחר.
עוד אופציה זה טרייד. הוא צריך פויינט גארד אמיתי ולא שוטר שמשחק כפויינט. הוא יכול אולי למצוא אחד כזה באירופה. אבל מי? אולי טרייס רייס?

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

אגב מעניין אותי מה מל חושב בתור זה שמכיר יותר מכולנו את הליגה הטובה בעולם!

רומיאו
רומיאו
9 years ago

מה שלא הבנתי זה למה מתלהבים מסטיב קר, הבנתי שהוא מדבר כמו מאמן בשידורים וכל זה אבל הוא לא אימן שנייה אפילו בהפועל גלגוליה.

בלאט מאמן אדיר וכאני עובר על המאמנים בNBA אני חושב שהוא טוב מחצי מהם . ברור לי שלא יתנו לבלאט מאמן ראשי בג"ס אבל למה לסטיב קר ולקיד כן שצריכים להוביל את הקבוצות שלהם להצלחה בפליאוף??

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  רומיאו

יהיה מצחיק אם בסוף בלאט יהיה בווריירס וילמד את קר כייצד מאמנים.
אם הוא כזה חסר ניסיון, אולי הוא מנסה להביא את בלאט בתור חונך?

רומיאו
רומיאו
9 years ago

גם אני חשבתי על זה

צביקה
צביקה
9 years ago

אם הקאבס ייתנו לו את הג'וב, לא יכול להבין אף טיעון שאומר לא לקחת. בלאט כבר עשה הכל בכדורסל העולמי. יש לו קבלות של אימון נבחרות ושל אימון קבוצות בעונות מטורפות ולחוצות, וידוע כמי שמצליח להוציא מסגל יותר ממה שיש בו בעין. אז ברור שאם נותנים לו לנהל את ההצגה עם רוסטר אדיר כמו שיש בקליבלנד, אז הוא צריך לקחת את זה! הוא בשיא הקריירה, העיקר הוא האתגר המקצועי ולא הפרנסה, ואין אתגר מדליק יותר יותר מאשר לקחת קבוצה במזרח עם רוסטר נהדר שמביאה תוצאות זבל ולהפוך אותה לקבוצה שמגיעה גבוה בפלייאוף. זה ברור שזה אפשרי וברור שבלאט יכול לעשות זאת. רק אם לא יתנו את זה הוא צריך לקחת משרה של עוזר מאמן. ועדיף לא של איזה בחור שלא אימן מעולם…

רמי ק.
רמי ק.
9 years ago

אני מתקשה להאמין שהקאבס באמת יקחו אותו
שם מסתכלים על הליגה האירופית כדבר נחות, ובצדק!
כדי לרכב על דרקונים צריך ללמוד איך.
בכל מקרה מחזיקים לו ידיים שיצליח

אהרון שדה
אהרון שדה
9 years ago

אני מודה שאיני יודע בדיוק איך הדברים עובדים באמריקה .
אך נטיית ליבי להמליץ לבלאט לא ללכת לקליבלנד מדוע .
מכיון שהם רוצים הצלחה מיידית .
בלאט בעיני טוב מרוב מאמני ארה״ב אבל הוא עדיין רוקי ועדיין צריך ללמוד איך הדברים עובדים .
אני הייתי הולך על תפקיד עוזר משמעותי עם סמכויות .
דווקא ההצעה של מינסוטה הייתה נראית לי הכי טובה .
נשיא שהוא גם מאמן שהיה יכול לחנוך את דיוויד שנה -שנתיים ולהשאיר את בלאט כמאמן ראשי .אם האופציה קיימת היא האופטימלית .

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

אהרון, מה זו הצלחה מיידית אצלך?
אם הוא יצליח להגיע לפליאוף ויעוף בסיבוב הראשון?
האם זו הצלחה מיידית?
זה יותר טוב ממה שהיה בשנה שעברה. בעיני זו הצלחה, נראה לי שזו גם הצלחה בעיני הקבס אם אין לברון.

אפלטון
אפלטון
9 years ago

עזבו אתכם מינסוטה, קאבס וכל החארטות. בלאט צריך להגיע ליוסטון בתור עוזר מאמן ראשי במקום סמפסון שעזב וליוסטון עדיין אין מחליף.
שנה הבאה נגמר למקהייל החוזה ויהפכו אותו לנשיא סטייל בירד ובלאט כמאמן ראשי.
תארו לכם איך בלאט ילמד את הווארד והארדן איך עושים פיק נ רול, ילמד כל שחקן ביוסטון איך נכנסים כמו שצריך לחסימה, איך עושים חילופים בהגנה. כל הדברים הבסיסיים שאין שם ורק פדנט כמו בלאט יוכל להתעקש עליהם.
אחח חלומות באספמיה… בסוף יביאו איזה פינץ׳ מהווייפרס ויזרקו עוד עונה לזבל

Zvoove
Zvoove
9 years ago
Reply to  אפלטון

+1

סתם אחד
סתם אחד
9 years ago

מה שמצחיק אותי בכל הדיון הזה, זה אלו שמתייחסים לבלאט בתור, ואני מצטט, מאמן חסר ניסיון, רוקי שלא מבין את הדינמיקה בNBA.
וזה בא משלושה כותבים מאד רציניים באתר.

תגידו לי, אתם אמיתיים???

אז ככה, סתם בשביל להמחיש את הטיעונים שלי, מצ"ב רשימת ההישגים שלו:

דינמו סנט פטרבורג (2004-2005):
יורוצ'לנג' (2005)
מאמן העונה ברוסיה (2005)

בנטון טרוויזו (2005-2007):
אליפות איטליה (2006)
גביע איטליה (2007)

מכבי תל אביב (1999-2004, 2010-2014):
גביע היורוליג (2014)
סופרוליג/יורוליג – עוזר מאמן (2001, 2004)
הליגה האדריאטית (2012)
אליפות ישראל – כמאמן ראשי (2002, 2003, 2011, 2012, 2014), כעוזר מאמן (1999, 2000, 2001, 2004)
גביע ישראל – כמאמן ראשי (2002, 2003, 2011, 2012 ,2013, 2014), כעוזר מאמן (1999, 2000, 2001, 2004)
מאמן העונה (2002, 2011, 2014)

נבחרת רוסיה (2006-2012):
אליפות אירופה, ספרד 2007 – מדליית זהב
אליפות אירופה, ליטא 2011 – מדליית ארד
אולימפיאדת לונדון 2012 – מדליית ארד.

בואו נסגור שחסר ניסיון ורוקי הוא ממש לא. גם לא בכדורסל אמריקאי. נכון להיום הוא אחד המאמנים הכי מצליחים *בעולם*.

מעבר לכך, בארה"ב כבר מתחילים להפנים שאפעס, האירופים האלה מבינים משהו בכדורסל. זה כבר לא רק המאמץ שהנבחרת האמריקאית משקיעה בשביל לזכות בתארים. זה מחלחל מאד גם לNBA. רק תסתכלו על האלופה שבדרך.

בסופו של דבר, בדיוק כמו שעופר שלח הוא פרשן NBA מצוין למרות היותו מהלבנט, כך גם בלאט יכול להיות (ויהיה!) מאמן NBA מצוין. למי ששכח, בלאט הוא בעצמו אמריקאי ששיחק במכללה. הוא מכיר מצוין את התרבות והמנטליות, וכן, גם את הדינמיקה של הNBA. אין פה איזה סודות גרעין שרק מי שנמצא בפנים יודע אותם. כולנו חיים על אותו כדור(סל)….

אהרון שדה
אהרון שדה
9 years ago
Reply to  סתם אחד

סתם אחד שלום.
אני חושב שמבחינת יכולת ,כישרון וכו' בלאט יכול ללמד 80 אחוז ממאמני הנבא. אומר זאת יותר קיצוני מה שהוא שכח רובם לא ילמדו .
אבל וזה אבל גדול.
בלאט לא מגיע לליגה הזו עם איזה מעמד כמו נניח מאמן מכללות גדול.
הוא מגיע עם הערכה אך עם קרדיט מוגבל.
לכן רוב ההצעות הם הצעות של עוזר מאמן.
בנוסף בלאט צריך ללמוד את הליגה.
נכון במבט ראשון זה נשמע מצחיק מה יש ללמוד ? במיוחד לבלאט שגדל שם .
אבל יש ללמוד הרבה כי היא ליגה שונה בתכלית מכל מה שבלאט עשה עד כה בקריירה .
זו ליגה של כוכבים ובלאט בעניין זה יצטרך להתגמש.
זו ליגה שרצה 48 דקות כל ערב לפעמים ערב אחר ערב.
כל מערך בחירת השחקנים וכו' הכל חדש לו.
אם בנתונים הללו הוא יילך לקליבלנד שזו ההצעה הרלוונטית היחידה למאמן ראשי המונחת על השולחן ..הוא הולך למקום חסר סבלנות.
נשיאם הצהיר כי הוא רוצה כאן ועכשיו .
אמנם כפי שהמזרח נראה בלאט בהחלט מסוגל להצעיד אותם מעלה .
אך במידה וייכשל (ושוב יש לו עם כל ניסיונו המון דברים ללמוד) .
נראה שהוא גמר את הסיפור בליגה.
לעומת זאת להיכנס למערכת משומנת נניח במינסוטה או במקומות דומים אחרים יכול להבטיח לו עתיד בליגה וכן באותה הקבוצה.
חשוב לומר כי היו מספיק עוזרים שקיבלו הרבה קרדיט בליגה.
אחד על משחק התקפה ,שני על הגנה ושלישי על פיתוח שחקנים כאלו ואחרים.
בלאט יהיה מסוגל לקבל סמכויות נרחבות בתור עוז…ואם הוא יבוא כעוזר של מאמן וותיק בטח של סנדרס שהוא גם נשיא מינסוטה הוא יעבור חניכה מיטיבית ועתיד בטוח.
דווקא ההצעה של ג.סטייט עם מאמן צעיר היא לא הצעה שבעיני מספיק אטרקטיבית ואם זו האפשרות היחידה ויש לו אפשרות לקבל משרה כמאמן ראשי הייתי מסתכן והולך על מאמן ראשי.
אך ג'וב במינסוטה או דבר דומה הוא הטוב ביותר בשבילו לטעמי.
בכל מקרה אני שמח בשבילו שיהיה לו בהצלחה.
מילה על מכבי .
אני אכתוב בקרוב מאמר על מכבי אך שני הקינגים המלכים דיוויד בלאט ובלו הולכים.
בקצרה דעתי בנושא.
1.גודס ימונה למאמן זה ברור …אך מי שיהיה לטעמי האיש החזק הוא ניקולה …לטעמי יש מצב טוב שהוא יהיה הג'נרל מנג'ר ולא אתפלא אם הוא ימונה בעתיד או בסיטואציה מסוימת במידה וגודס ייכשל כמאמן הראשי (ואגב הוא יהיה אחלה מאמן ).
2. במידה ובלו הולך …הייתי מחתים את דונטה סמית ומעביר את סמית השני לשחקן השישי מהספסל.
נרחיב על כך בקרוב בל"נ.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  סתם אחד

כל מילה בסלע.
בלאט זו החבילה השלמה.
רשימת הישגים כזו וניסיון כזה צריכים להוביל למשרת מאמן באן בי איי. אם הקבס יוותרו עליו הם טפשים. אם הוא יוותר עליהם הוא לוקח סיכון טפשי גם עם קר הבטיח לו להיות בסוף מאמן ראשי כשיהפוך למנהל.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

עוד דבר
יש פה הרבה חברה שחושבים שהוא צריך להתחיל כעוזר מאמן כי אין לו ניסיון אימון באן בי איי. כמה נסיון היה לגייסון קיד באימון השנה? , תראו לאן הוא הוביל את ברוקלין. זה אומר שלמאמן כמו בלאט יש סיכוי לא רע להצליח כמאמן ראשי עם הניסיון העצום שיש לו.

דדי
דדי
9 years ago

הדינמיקה של קבוצת נבא במשך עונת נבא, לא קשורה בשום צורה לכדורסל.

זה שבכלל התייחסת לכדורסל ולהשגים של בלאט באירופה, או לעובדה שהוא שיחק בקולג' לפני 35 שנה בתור איזו שהיא אינדיקציה לידע שלו לגבי מה עוברות קבוצות נבא ומה עוברים שחקני נבא במשך עונת משחקים (שלא לדבר על פלייאוף), רק מראה שאתה לחלוטין לא מבין על מה בכלל מדובר כאן.

הטיעונים שלך בכלל לא רלוונטיים.

סתם אחד
סתם אחד
9 years ago
Reply to  דדי

ברור.

כלום לא רלוונטי.

הוא בכלל הוזכר כמועמד רק בגלל שהוא יודע לדבר אנגלית במבטא אמריקאי.

דקסטר
דקסטר
9 years ago
Reply to  סתם אחד

עזוב נו ,מבחינתו ד'אנטוני הוא מאמן הגנה טוב..
לא תצליח לצאת מזה..
🙂

תגיד לו שגם שחקן קולג' לא מבין באמת מה זה NBA עד שהוא מגיע לשם אז מה הוא לא לרמה של ה NBA ???

איזה טיעון לא רלוונטי.

בלאט אדם חכם. מה שהוא לא יידע בהתחלה הוא ילמד.
מה הסיפור.

דדי
דדי
9 years ago
Reply to  דקסטר

דבר איתי אחרי שבלאט אימן את המשחק הראשון בחייו של 48 דקות…
אחרי שהבין כמה אפשר לסחוט את הכוכבים בעונה כזו ארוכה, או כמה דקות כדאי וצריך לתת למחליפים.
אחרי שעבר חודש שלם בלי זמן לאימונים כי הכל משחקים וטיסות.
אחרי שהבין איך לשלב רוקיז כדי לתת להם מספיק ביטחון ואפשרות להתפתח אבל לא לשרוף אותם, כי האופציה של להפוך אותם לנערי פוסטר כמו שהתרגל במכבי כבר לא קיימת.
אחרי שהתנסה באיך קבוצה מגיבה לפגרת האולסטאר.
איך היא מגיבה ל 4 משחקים ב 5 לילות.
כמה אפשר ללחוץ את השחקנים ?
פיזית ומנטלית.
מתי כדאי לוותר, לשחרר, לתת מנוחה,
מתי לצפות למשברים בעונה ?
איך יוצאים מהם ?
איך ללמוד מחדש להתנהג עם שופטים כי כמו שהוא היום הוא לא יסיים אף משחק נבא בלי הרחקה.

אפשר להמשיך בלי סוף.
גם מאמן הכדורסל הכי טוב בעולם לא יצליח למצות את היכולות שלו בלי נסיון ספציפי בנבא.

הסיכוי של בלאט להצליח כמאמן אחרי שהתנסה לפחות בדינמיקות של עונה אחת מלאה – אם לא 2 – עולה פי כמה וכמה על הסיכוי שלו להצליח אם פשוט ינחת בקבוצה.

אין לי ספק שגם הוא יודע את זה, ולדעתי גם קליבלנד.

כישלון באימון קבוצה העונה – וזה סוף קריירת הנבא שלו.
אחרי עונה או 2 כעוזר מוערך לקר – אורך החבל שלו יגדל משמעותית, והוא יוכל אפילו להתאושש מכישלון עם קבוצה.
וכאמור מה שלא פחות חשוב – הסיכוי שלו להצליח יהיה מלכתחילה הרבה הרבה יותר גבוה מאשר אם יקבל קבוצה עכשיו ויחשוב שרשימת ההישגים שלו בסנט פטרסבורג ומכבי תל אביב מבטיחה לו הצלחה בנבא…

מוש השור
מוש השור
9 years ago
Reply to  דדי

דדי אני תופס ממך אחד מהמבינים היותר גדולים באתר / בישראל בnba, יחד עם זאת יש כמה דברים..
ראשית, בלאט התנסה באינטנסיביות של שלוש מסגרות בשבוע למשך יותר מעונה אחת, זה אולי לא NBA אבל מבחינת לחץ, נסיעות, מנוחה לשחקנים וכו' זה לא שונה בהרבה
שנית אפשר לקחת עוזר מאמן טוב, שיעזור לו להיכנס לעניינים. בגישה שלי אם יש הזדמנות טובה לוקחים אותה, לא מחכים לסיטואציה מושלמת..
דבר נוסף, לא ראיתי שכל החברה החדשים שמאמנים השתפשפו מי יודע מה בתור עוזרים, נכון שהם היו שחקנים /פרשנים אבל זה ממש לא אותו דבר ובעיני בוודאי שלא שווה לשנים של אימון בטופ האירופאי.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  דדי

סוף סוף הועלת לתת תשובה עניינית.
מכבד את זה אבל לא מסכים.
שחקנים שבפרישה הופכים בלי נסיון למאמנים כגון גייסון קיד מפריכים את התזה הזו. קיד העיף את טורונטו בסיבוב הראשון ועף בחצי הגמר מול מיאמי שיותר טובה בכל אספקט מברוקלין. בלאט יגיע, בהנחה שאכן יהיה מאמן בקבס, למועדון עם פוטנציאל פליאוף והוא רק צריך להגיע לשם כדי שהשנה הראשונה שלו תחשב הצלחה. זה לא בשמים. בתור עוזר בווריורז אף אחד לא מבטיח לו שיקיימו סיכומים ויום בהיר אחד הוא יהיה מאמן ראשי! קח את המתנה עכשיו ועל תצפה אולי קבל מתנה כזו בעוד כמה שנים. כי אולי לא תקבל אותה. עוד דבר, מאמן מרוויח יותר מהעוזר שלו!

חום
חום
9 years ago

סליחה על השאלה,ממתי בלאט ישראלי???

אהרון שדה
אהרון שדה
9 years ago
Reply to  חום

ממזמן .
די כבר עם הציניות הזו.
הבן אדם הגיע למכבייה מלפני 30-34 שנה .
גר כאן גדל כאן התחתן כאן (עם מרוקאית צברית)
הבנות שלו משרתות בצה"ל .
מה עוד אתה רוצה ?

פיזיקאי
פיזיקאי
9 years ago

רוצה לחרחר ריב ומדון,אף-פעם לא יגיד משהו טוב,רק דברי הבל,
אם בלאט לא ישראלי אז גם אני לא ישראלי וגם חום לא ישראלי,

avri
avri
9 years ago
Reply to  חום

Since the day he made Alia. Enough with this. Move on

עדיין פה
עדיין פה
9 years ago
Reply to  חום

סלחתי. מ-1981, כשהגיע לארץ לשחק במכבייה והחליט להישאר

מוש השור
מוש השור
9 years ago
Reply to  חום

תגובה גועלית.

אפלטון
אפלטון
9 years ago

חום מבחינתו ישראלי זה צבר שגדל וימות בארץ, בעדיפות שלא עזב מעולם את גבולות הארץ.
לגבי בלאט- הוא מקבל הערכה רבה בקרב ההנהלות ב-nba אבל השאלה אם השחקנים יקנו את הסמכות שלו היא שאלה רצינית ומהותית.
קר, ג׳קסון, קיד, פישר והילדודס אולי טירונים אבל הם מקבלים את הכבוד מהשחקנים שגדלו עליהם כילדים ותמיד יכולים לבוא ולהגיד ״אני הייתי שם, לקחתי אליפויות, הופעתי ברמות הגבוהות ביותר ולמדתי מהמאמנים הטובים ביותר״, מה בלאט יגיד? תסמכו עליי לקחתי אליפות יורוליג? הרי מבחינתם זה כמו שמישהו יגיד שהוא לקח את אליפות דרום מזרח אוקיאנייה.
לדעתי בלאט חייב וירגיש הרבה יותר נוח להתחיל לפחות בשנה שנתיים הראשונות כעוזר, להרגיש את המערכת, ושהשחקנים ירגישו אותו ויתנו בו את האמון.
אז יאללה ליוסטון

ינון יבור
ינון יבור
9 years ago

מבחינתי זה נו בריינר. המערב הרצחני לא יאפשר לו לפרוח, בעוד שבמזרח יש לו הזדמנות פז להפוך קבוצה מפסידנית לקבוצת פלייאוף עם שאיפות. אני מסכים עם מוש שהוא יצטרך עוזר ותיק ומוערך, אבל מעבר לזה הוא ממש לא יכול היה לבקש משהו יותר טוב: גם מאמן ראשי וגם במקום שקל יחסית להצליח בהשוואה לשנה שעברה.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

באופן כללי קשה לי לקבל את הגישה של עוזר מאמן במקום מאמן ראשי. בקבס יש לו צאנס גדול יותר להתקדם כמאמן ראשי שמגיע לפליאוף מאשר כעוזר בקבוצה במערב בה כישלון לעומת שנה שעברה יכול להפוך את הסיכומים שאולי יש לו עם קר. דיי ברור שכל קבוצה שחשבה על בלאט השנה מודעת למה הוא עושה עם הקבוצות שלו. הסקאוט באן בי איי זו תורה שלמה.

צביקה
צביקה
9 years ago

דשי, כולם מבינים את מה שאתה כתבת, ועדיין, אם הקבס יציעו לו את התפקיד הוא צריך לקחת. להעדיף משרת עוזר על משרת הצ׳יף בסיטואציה הזאת זה פחדנות יותר מאשר רצינות ומקצועיות.

דדי
דדי
9 years ago
Reply to  צביקה

אם הוא לוקח את הג'וב בקליבלנד (בהנחה שהוא בכלל יוצע לו) כשיש לו הצעה להיות עוזר מאמן סופר דומיננטי בגולדן סטייט, זה ההיפך המוחלט מרצינות ומקצועיות.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  צביקה

נמק!

צביקה
צביקה
9 years ago

דשי-דדי

צביקה
צביקה
9 years ago

דדי, כמו שמאמן טירון אבל שחקן מוערך מגבה את עצמו בעוזר מנוסה, אז גם בלאט והקבס יגבו את עצמם עם עוזר מאמן שמשלים את החסרונות של בלאט. למה שזה לא יעבוד? למה זה חוסר רצינות? הרי אותם חסרונות שדיברת עליהם קיימים לבלאט גם במשרה כעוזר מאמן בכיר לקר.
שוב, אני לא יודע מה יציעו לו, אבל אם הם יציעו לו משרת מאמן ראשי, הוא ייקח, ובצדק גמור.

חום
חום
9 years ago

אהרון,קיבלתי.
לא היה בתגובה שלי שום ציניות.
זו שאלה לגיטמית במציאות שבה סילבן לנדסברג נחשב ישראלי..
בכל אופן אני חושב שהוא צריך ללכת על הגוב בגולדן סטייט..

דדי
דדי
9 years ago

אם הוא ייקח, זה רק בגלל הכסף ולא שום דבר אחר.
אבל הקאבס יודעים מה שאני יודע ולא יציעו לו את הג'וב.

ולגמרי לא ברור לי איך אתה בכלל יכול לטעון שאותם חסרונות של בלאט יהיו רלוונטיים כעוזר כמו שיהיו כמאמן ראשי.
ממש לא מבין את זה.

אין בכלל מה להשוות בין להיות מאמן ראשי שלא חווה מעולם את הנבא – גם עם העוזרים הכי מנוסים בעולם כשכל האחריות וההחלטות הם שלך,
ובין להיות עוזר מאמן שאחראי נטו על כדורסל, מתחת למישהו סופר מנוסה בליגה כמו קר, שיכול לנווט את הקבוצה והשחקנים מבחינת נסיון כשחקן של מאמנים גדולים כמו ג'קסון ופופ, וגם כג'נרל מנג'ר לשעבר.

ג'וב אחד ידגיש את חוסר הנסיון של בלאט
הג'וב השני ידגיש בדיוק את הנקודות החזקות שלו – יכולות האימון, בזמן שהוא צובר את הנסיון הנחוץ לכל מי שבא מבחוץ לאמן בנבא.

ועוזרים בולטים ומצליחים בנבא לא נשארים עוזרים הרבה זמן.
ככה הליגה הזו עובדת.
בלאט ילמד את הליגה, יוכיח את עצמו, ןיצליח הרבה יותר כשיקבל הצעה רצינית (ולא שמועות…) להיות מאמן ראשי.
וגם הוא יודע את זה.

הצחיקו אותי אלה שטוענים שההצלחה של מישהו כמו קיד מלמדת על מה בלאט יוכל לעשות.
לקיד יש בדיוק את מה שלבלאט חסר כדי לאמן בליגה, והוא ההוכחה שיש דברים הרבה יותר חשובים מנסיון בשרטוט תרגילים כדי להצליח בליגה הזו.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  דדי

דדי
שני המשפטים הראשונים שלך הם דבר והיפוכו!!
מצד אחד אתה אומר שאם הוא ייקח זה בגלל הכסף, מצד שני הקבס לא רוצים אותו ולא יציעו לו את הג'וב. אז למה לבזבז לו את הזמן?
מה אתה יודע שאנחנו לא יודעים??
אם הידיעות נכונות אז הציעו לבלאט חוזה ל 3 שנים בווריירס.איך בדיוק הוא יעשה שם קידום מטאורי? יהיה לו חוזה ל 3 שנים עם אפשרות שלו לצאת מהחוזה כל שנה. זה אומר שיש לו גוב של תת מאמן שיכול לצאת לקבוצות אן בי איי בסוף כל עונה. השאלה היא האם תיקח אותו קבוצה אחרת בתום שנה, שנתיים שלוש ואולי הוא יישאר עוזר מאמן באן בי איי.
אף אחד לא מבטיח לו שבשנה הבאה יזכרו את ההישגים שלו. השנה הוא במצב בו יוכל להפוך למאמן ראשי. לא מוותרים על הזדמנות כזו. לא מקצועית ובטח שלא פיננסית. ויתור על קליבלנד בהנחה שהם אכן נותנים לו את הג'וב עם ירצה יכולה להיות בכייה לדורות כי עדיף ציפור אחת ביד מ 10 על העץ.
מה שאני לא מבין בפוסט הזה, מדוע מנחם לס לא מגיב. הייתי מצפה לשמוע את דעתו המנומקת על מה בלאט צריך לעשות

מוש השור
מוש השור
9 years ago

מנחם אמר שהוא לא יהיה זמין בימים הקרובים בגלל בעיות משפחתיות כלשהן.

א.ב
א.ב
9 years ago

דדי די סיכם…
קשה להגיד לא למאמן ראשי אבל גם אני מאמין שלא יציעו לו.
צריך ניסיון מהבסיס, להבין מה זה 82 משחקים כמעט בלי אימונים ואיך שורדים את זה. לא דומה לשום דבר במכבי. על זה אפשר להלביש את הכישרון והידע והגישה.
בלאט מאד מתחבר לשחקנים שלו, להיות עוזר דומיננטי שהשחקנים אוהבים בהחלט יכול להיות שלב בדרך למשרת מאמן ראשי אח"כ.
כתבו פה די בהתחלה שאין הזדמנויות לעוזרי מאמנים, זו שטות מוחלטת, באופן טבעי הרוב המוחלט של המאמנים בליגה היו קודם עוזרי מאמן, אחרים היו כשחקנים חלק מקבוצות גדולות וצברו ניסיון בתפקידי פרונט אופיס (מקהייל,קר) או שהיו "מאמנים על המגרש" כרכזים עם ניסיון של מעל 10 שנים בליגה (קיד, ריברס, פישר).
בראד סטיבנס הוא יוצא דופן, הייתי כותב שלבוסטון לא היה אכפת לתת לו להשתפשף עונה-שתיים על חשבון הפסדים אבל אין טנקינג אז אני בטח טועה.
בקיצור, עוזר מאמן זה יופי.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  א.ב

אם לדעתך אין צאנס שיציעו לו אז מדוע הזמינו אותו?
המועמדים האחרים שיש לקאבס חסרי ניסיון מוכח והישגים כמו שבלאט השיג בחייו.

נתן
נתן
9 years ago
Reply to  א.ב

אני רואה שאתה גם כותב כמו דדי שקיבל רישיון מאדם סילבר להגיד מה זה שטות מוחלטת ומה לא. יש לך טעות לוגית שעלולה להתברר כטעות סטטיסטית, זה שהרוב המוחלט של המאמנים היו עוזרי מאמנים לא אומר שהרוב המוחלט של עוזרי המאמנים באמת הפכו למאמנים.
נשמע יותר הגיוני שבלאט יהיה עוזר מאמן שנה ואז יהפוך למאמן ראשי. ללמוד כדורסל מקר לא נראה לי שהוא צריך או יכול, רק ללמוד את המערכת והסגנון של הנבא. נראה לי שאפשר לעשות את זה גם בשנה, אבל למען האמת, אף אחד מאיתנו לא באמת יודע אם הוא יכול להיות מאמן ראשי בנבא או לא.

צוק
צוק
9 years ago
Reply to  נתן

אוקיי

א.ב
א.ב
9 years ago
Reply to  נתן

נתן,אני אתפרע פה ואניח שיש אחוז הרבה יותר גבוה של עוזרי מאמן שהפכו למאמנים מאשר כאלו שאף פעם לא היו עוזרי מאמן והפכו למאמנים…

bobo
bobo
9 years ago

אתם רציניים ??! אם באמת קליבלנד מציע לו חוזה, חובה עליו ללכת על זה.

לכו תדעו מתי ואם בכלל תהיה לו אופציה לאמן קבוצץ אן בי איי??
כמו כל מאמן שנכנס לתפקיד הוא לוקח עוזרים אשר חזקים איפה שהוא חלש ולכן אם בלאט באמת יכנס לתפקיד הוא יקח עוזרים עם נסיון באן בי איי.
לומר שבלאט מעוניין בכסף זה טיפה אבסורד מכיוון שהכסף שהוא ירוויח בגולדן סטייט נמוך ממה שהיה מרוויח במכבי.

מבחינה מקצועית יש לקליבלנד פונטציאל להגיע רחוק מאד בשנים הקרובות, מה גם שבלאט מאמן הרבה יותר טוב מבראון העגל!

וגם אם ונגיד במקרה הכי גרוע הוא נכשל בקליבלנד הוא חוזר ישירות לאירופה לאיזה תפקיד שרק יחפוץ בו, לכן אני לא חושב שהסיכון כזה גבוה במיוחד לאור העונה הגרועה שעברה על קליבלנד, מפה יש רק לאן לעלות ועם בלאט שלדעתי מאמן הרבה יותר טוב מבראון זה אכן יקרה.

ואם נדבר על הכוכבים של הקבוצה, אני חושב שאירווינג אמנם לא חילק קבלות עדיין יחסית למעמדו אבל גם בתור בנאדם הוא מתבגר ואני בטוח שאם בלאט יידע ללחוץ על הנקודות הרגישות ארווינג יבין שבשיל להיות גדול אתה צריך לשחק בקבוצה, יש לו את היכולת לממש את הפונטציאל העצום שלו, בקיצור לכל סיר יש מכסה ולקיירי לא הגיע עדיין המכסה שלו =, בלאט שידוע ביכולתו להכנס לראש של שחקנים יוכל לגרום לקיירי להתבגר וזה כל מה שהוא צריך בשביל להפוך את קליבלנד לקבוצץ פליאוף

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  bobo

מסכים לגמרי.

לדוגמה, אף קבוצה לא הצליחה להוציא מסופו מה שבלאט הוציא ממנו בכל כך מעט זמן בו סופו על המגרש.
שחורצי עבר אצל כמה מאמנים מעולים בחיים שלו ואת ההצלחה הוא חייב לבלאט ולא לאף אחד מהאחרים!
אני בטוח שכמאמן ראשי וסמכותי הוא יוציא הרבה יותר מאשר עוזר מאמן שיש מי שיושב לו על הראש ואולי לא מקבל חלק מההצעות שלו.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

קראתי שחלק גדול מאוהדי קליבלנד מעוניינים בבלאט כמאמן ראשי שלהם אחרי שהבינו שיש לו רשימת הישגים יוצאת מהכלל באירופה.
ברביעי הוא נפגש עם מנהלי הקבוצה. מקווה שירשים אותם ויקבל את הג'וב.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

הלוואי
גם חלק גדול מאוהדי הקבס מתלהבים מהרזומה של דיוויד.
בתכלס, מתי היה להם אי פעם מאמן שיש לו כל כך הרבה השגים כולל כמה מופלאים מהזמן האחרון?

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

קטע חביב בו מסביר אוהד כדורסל מה דעתו על בלאט כעוזר מאמן או מאמן ראשי באן בי איי
"Stein expressed disappointment that Blatt didn't want to start as an assistant. In what universe would an accomplished coach like Dave Blatt even consider serving as an assistant in a league where Jason Kidd and Derek Fisher didn't?"

דדי
דדי
9 years ago

in the same universe in which ettore messina already did it once and just agreed to do it again
???

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  דדי

מסינה אולי מבזבז את הזמן שלו

אני מקווה שבלאט לא מתכוון לבזבז זמן תחת מאמן אחר חסר ניסיון אלא עם כן בקבס לא יקחו אותו בסוף.
לפחות מסינה לומד הפעם מהמאמן הטוב באן בי איי

דדי
דדי
9 years ago

לא יכול להיות תסריט יותר טוב עבורו מאשר להיות עוזר למאמן חסר נסיון.
לא ברור לי איך אתה לא מבין את זה.

הדבר האחרון שהוא רוצה זה להיות עוזר של מאמן שכבר בטוח שהוא יודע הכלץ

זה חלק עצום מהאטרקטיביות של ההצעה של גולדן סטייט – כמה קר בעצמם יזדקק לו בכל מה שקשור לכדורסל נטו, וכמה דייויד יוכל להיות דומיננטי ולקבל קרדיט על זה.

אין סיטואציה יותר אידיאלית בשבילו מאשר לעבוד תחת מאמן שיודע הכל על הליגה הזו, אבל צריך עזרה ב "אימון" נטו – בדיוק החבילה ההפוכה מהיתרונות והחסרונות של בלאט עצמו.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
Reply to  דדי

ובכל זאת עדיף לו להיות מאמן ראשי בקבוצה במזרח שאין לה מה להפסיד ממאמן במערב בקבוצה חזקה שיש לה הרבה מה להפסיד כי המערב חזק מאד.
גם מבחינה כלכלית יש עדיפות לקבס.
עצם זה שבלאט מגיע לראיון בקבס אולי מעיד על כך שהוא מעדיף להיות מאמן מאשר עוזר מאמן. הוא יכול היה כבר לחתום בווריירס בשבוע שעבר!

דדי
דדי
9 years ago

לקאבס יש המון מה להפסיד העונה – כולל את שחקן הפרנצ'ייז שלהם.

ואין שום סרט שבלאט יכול לוותר על ראיון כזה.
קודם כל בשביל לשמוע ולראות במה מדובר ולא לשלול שום דבר מראש, ולא פחות חשוב – גם להתחיל לצבור נסיון במעמדים כאלו, ליצור נטוורקינג, קשרים, ומוניטין.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago
ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
9 years ago

מה שנשאר לנו זה לחכות ליום חמישי ולשמוע מה סוכם בין בלאט לקליבלנד
כל אחד מחופר בדעתו ודיי ברור לו שמה שהוא חושב זה מה שבלאט צריך לעשות. לא שכנענו אחד את השני. אני מקווה שהוא יקבל הצעה לאימון ושכר הולם שיהיה לפחות פי שניים אם לא פי 4 ממה שהציעו בגולדן סטייט. לא נראה לי שהוא יסכים שוב להיות מספר 2 אלא אם אין ברירה. בכל מקרה הוא חייב להודיע עד יום שישי מה ההחלטה שלו כך שלא נשאר לו הרבה זמן.
נחיה ונראה

ג'חנון עייף
ג'חנון עייף
9 years ago

אם אני הג'נרל של הקאבס זה מה שאני חושב..
אם בלאט תופס לי את הקבוצה הוא מייצב לי שם את ההגנה שהייתה אחת הנקודות הכואבות בשנים האחרונות, מייצב לי חדר הלבשה בעייתי, וזורק לי עוד קצת רוח ווינרית שלא הייתה פה גם בתקופה של לברון.
אבל משאיר את ההתקפה בידיים של קיירי, כמו שהוא עשה עם פרגו בעבר ועכשיו עם איזה בחור כאורז אחד.
מאמן התקפה גדול הוא עדיין לא..
חוץ מזה לא נראה לי שלברון ידלק על הרעיון..
טוב.. נחכה ללברון ונראה מה עושים.. לפליאוף נגיע אבל למישהו יש את הטלפון של הולינס

צביקה
צביקה
9 years ago

שיחק אותה בלאט